تفاوت اسفنج و فوم سرد چیست؟

دوشنبه 7 مرداد 1398 8842 بازدید کننده گروه مقالات

چرا فوم سرد برای استفاده در مبلمان بهتر از اسفنج است؟

تفاوت اسفنج و فوم سرد جیست؟

اینها سوالاتی هستند که در این صفحه به بررسی انها می پردازیم .


 

ابتدا توضیح مختصری راجب اسفنج ها و فوم سرد

اسفج : اسفنج در واقع همان تخته پاک کن های قدیمی است که به نام ابر هم در بازار می شناسندش، ولی در ابعاد بزرگتر و متفاوت.

اسفنجی که در کف مبلمان قرار میگیرد اسفنج موسوم به  30 کیلویی است. ( منظور از 30 کیلویی چگالی اسفنج میباشد

هر چه چگالی اسفنج در قسمت کف مبلمان بالاتر باسد طول عمر ان بیشتر است .

هنگام خرید اسفنج به دو نکته مهم باید توجه کنید که عبارتند از:
به وزن اسفنج در هنگام خرید توجه کنید، یعنی اگر دو اسفنج با ابعاد مساوی را برای انتخاب به شما ارائه می کنند آن اسفنجی کیفیت بهتری دارد که سنگین تر است و در واقع وزن سنگین اسفنج ناشی از تراکم اسفنج مبل در واحد حجم است که حکایت از کیفیت بهتر اسفنج و عمر و دوام بیشتر آن دارد.

تفاوت اسفنج و فوم سرد

 

 

فوم سرد : علت نامگذاری فوم سرد به دلیل استفاده از حرارت غیر مستقیم با دمای کم در مراحل ساخت میباشد ؛

دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیی مولکول های این فوم میدهد و همین امر باعث میشود طول عمر بیشتری نسبت به اسفنج ها داشته باشند و به سازندگان مبل این امکان را میدهد که مبل خود را تا 24 ماه ضمانت کنند.

 

فوم سرد در صنعت مبلمان

 

 

تفاوت اسفنج و فوم سرد چیست ؟

امروزه  برای ساخت مبل ها از فوم سرد استفاده میشود. زیرا نرمی ، راحتی و دوام بیشتری نسبت به اسفنج ها دارد.

این فوم در صنعت  صندلی های اتومبیل نیز مورد استفاده قرار میگیرد 

مهم ترین عامل استفاده از فوم سرد در مبلمان و یا صندلی های اتومبیل این است که این فوم به هیج وجه گود نمیشود و بعد از هر بار استفاده به حالت قبلی خود بازمیگردند.

 

مشاهده انواع مبل های راحتی و کلاسیک که در ان از فوم سرد استفاده شده است.

 


تفاوت اسفنج و فوم سرد چیست؟گالری مبل آیسان|مبلمان در شیراز|سرویس خواب7/29/2019چرا فوم سرد برای استفاده در مبلمان بهتر از اسفنج است؟تفاوت اسفنج و فوم سرد جیست؟اینها سوالاتی هستند ... چرا فوم سرد برای استفاده در مبلمان بهتر از اسفنج است؟تفاوت اسفنج و فوم سرد جیست؟اینها سوالاتی هستند که در این صفحه به بررسی انها می پردازیم . ابتدا توضیح مختصری راجب اسفنج ها و فوم سرد ! اسفج : اسفنج در واقع همان تخته پاک کن های قدیمی است که به نام ابر هم در بازار می شناسندش، ولی در ابعاد بزرگتر و متفاوت.اسفنجی که در کف مبلمان قرار میگیرد اسفنج موسوم به  30 کیلویی است. ( منظور از 30 کیلویی چگالی اسفنج میباشد) هر چه چگالی اسفنج در قسمت کف مبلمان بالاتر باسد طول عمر ان بیشتر است .هنگام خرید اسفنج به دو نکته مهم باید توجه کنید که عبارتند از:به وزن اسفنج در هنگام خرید توجه کنید، یعنی اگر دو اسفنج با ابعاد مساوی را برای انتخاب به شما ارائه می کنند آن اسفنجی کیفیت بهتری دارد که سنگین تر است و در واقع وزن سنگین اسفنج ناشی از تراکم اسفنج مبل در واحد حجم است که حکایت از کیفیت بهتر اسفنج و عمر و دوام بیشتر آن دارد.  فوم سرد : علت نامگذاری فوم سرد به دلیل استفاده از حرارت غیر مستقیم با دمای کم در مراحل ساخت میباشد ؛دمای کم فرصت بیشتری برای شکل گیی مولکول های این فوم میدهد و همین امر باعث میشود طول عمر بیشتری نسبت به اسفنج ها داشته باشند و به سازندگان مبل این امکان را میدهد که مبل خود را تا 24 ماه ضمانت کنند.   تفاوت اسفنج و فوم سرد چیست ؟امروزه  برای ساخت مبل ها از فوم سرد استفاده میشود. زیرا نرمی ، راحتی و دوام بیشتری نسبت به اسفنج ها دارد.این فوم در صنعت  صندلی های اتومبیل نیز مورد استفاده قرار میگیرد مهم ترین عامل استفاده از فوم سرد در مبلمان و یا صندلی های اتومبیل این است که این فوم به هیج وجه گود نمیشود و بعد از هر بار استفاده به حالت قبلی خود بازمیگردند. مشاهده انواع مبل های راحتی و کلاسیک که در ان از فوم سرد استفاده شده است. 5.0