نحوه انتخاب مبلمان راحتی

شنبه 25 خرداد 1398 1288 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

نحوه انتخاب مبلمان راحتی

برای انتخاب یک مبل راحتی مناسب، مواردی هست که حتما باید به آن ها توجه کنید. به عنوان مثال برای آزمودن یکمبل راحتی مناسب ابتدا روی آن بنشینید و میزان فرورفتن آن را اندازه بگیرید، نحوه قرار گرفتن مهرهای کمر نباید هنگام نشستن اذیتتان کند. اگر به این موارد دقت نکنید احتمال دارد که سلامتی شما به خطر بیفتد و حتی دچار انحراف اسکلت بدن، کمردرد و مشکلات دیگری شوید.

در اینجا راهکارهایی به شما میگوییم که در صورتی که هنگام خرید مبلمان به آنها دقت نمایید، میتوانید مبل نسبتا مناسبی تهیه کنید. قبل از توضیحات بیشتر لازم است بگوییم که مبل ها از لحاظ راحتی دودسته دارند: ۱- راحتی کامل که برای قرار گرفتن جلوی تلویزیون، لم دادن روی آن و استراحت کاربرد دارد و برای پذیرایی از مهمان کابرد زیادی ندارد. ۲- مبلمان نیمه راحتی که مقداری رسمی تر بوده و دومنظوره بوده و برای کاربردهای راحتی و پذیرایی طراحی شده است.

پس اگر به دنبال خرید مبل هستید ابتدا هدف خودتان را از اینکه میخواهید آنها را در کدام بخش منزل استفاده کنید، در نظر بگیرید و با توجه به آن شروع به انتخاب و خرید نمایید. مبل ها از نظر طراحی انواع مختلفی مانند اسپورت، اِل ، مدرن، کلاسیک، گرد و … دارند که با توجه به فضا و دکور انتخاب میشود.

_ راحتی‌های اِل مانند مناسب فضاهای بزرگ‌ تر است و  راحتی‌های کوچک‌ تر یا مدرن جای کمتری می‌گیرد

_ این نکته را که چه مدت میخواهید روی مبل بنشینید را در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد.

_ روی مبل بنشینید تا بسنجید میزان فرو رفتن در آن، زاویه مهره‌های کمر و… حین نشستن اذیت‌تان نمی‌کند. مبل راحتی نباید سلامت شما را به خطر اندازد یا پس از مدتی سبب انحراف اسکلتی بدن، کمر درد و… شود.

_ به جنس رویه مبل ها و اینکه پارچه، کتان، پشم و چوبی یا فلزی است دقت داشته باشید. اگر رویه، کلاف یا چارچوب اصلی مبل، تشک‌ها و پشتی‌ها قابل شست‌ وشو باشد، از دردسرهای بعد هم راحت شده‌اید.

_ رویه‌های کتانی با شامپوهای مبل، مبل‌های چرمی با بخار بدون مواد شوینده، در برابر نفوذ مایعات مقاوم‌ است و با کشیدن دستمالی خیس تمیز می‌شود و…

_ دوخت مبل را بررسی کنید، اجزای رویه باید طوری محکم دوخته شده باشد که پس از مدتی از هم باز نشود. به استحکام کلاف و چارچوب توجه بیشتری کنید. دقت کنید فاصله و استحکام فنرها آن‌ قدر باشد که پس از مدتی به تشک یا نشیمنگاه مبل فشار نیاورده، آنها را پاره نکند یا از شکل نیندازد.

_ به اندازه و همتراز بودن پایه‌ها هنگام خرید توجه کنید.

_ مبل راحتی مناسب نباید لبه‌های تیز یا پایه‌هایی جلو آمده داشته باشد. چنین پایه‌هایی معمولا با اصابت پا به آنها هنگام رفت و آمد، بخصوص در فضاهای کوچک‌تر سبب صدمه به انگشتان پایتان می‌شود.


نحوه انتخاب مبلمان راحتیگالری مبل آیسان|مبلمان در شیراز|سرویس خواب6/15/2019نحوه انتخاب مبلمان راحتیبرای انتخاب یک مبل راحتی مناسب، مواردی هست که حتما باید به آن ها ت... نحوه انتخاب مبلمان راحتیبرای انتخاب یک مبل راحتی مناسب، مواردی هست که حتما باید به آن ها توجه کنید. به عنوان مثال برای آزمودن یکمبل راحتی مناسب ابتدا روی آن بنشینید و میزان فرورفتن آن را اندازه بگیرید، نحوه قرار گرفتن مهرهای کمر نباید هنگام نشستن اذیتتان کند. اگر به این موارد دقت نکنید احتمال دارد که سلامتی شما به خطر بیفتد و حتی دچار انحراف اسکلت بدن، کمردرد و مشکلات دیگری شوید.در اینجا راهکارهایی به شما میگوییم که در صورتی که هنگام خرید مبلمان به آنها دقت نمایید، میتوانید مبل نسبتا مناسبی تهیه کنید. قبل از توضیحات بیشتر لازم است بگوییم که مبل ها از لحاظ راحتی دودسته دارند: ۱- راحتی کامل که برای قرار گرفتن جلوی تلویزیون، لم دادن روی آن و استراحت کاربرد دارد و برای پذیرایی از مهمان کابرد زیادی ندارد. ۲- مبلمان نیمه راحتی که مقداری رسمی تر بوده و دومنظوره بوده و برای کاربردهای راحتی و پذیرایی طراحی شده است.پس اگر به دنبال خرید مبل هستید ابتدا هدف خودتان را از اینکه میخواهید آنها را در کدام بخش منزل استفاده کنید، در نظر بگیرید و با توجه به آن شروع به انتخاب و خرید نمایید. مبل ها از نظر طراحی انواع مختلفی مانند اسپورت، اِل ، مدرن، کلاسیک، گرد و … دارند که با توجه به فضا و دکور انتخاب میشود._ راحتی‌های اِل مانند مناسب فضاهای بزرگ‌ تر است و  راحتی‌های کوچک‌ تر یا مدرن جای کمتری می‌گیرد_ این نکته را که چه مدت میخواهید روی مبل بنشینید را در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد._ روی مبل بنشینید تا بسنجید میزان فرو رفتن در آن، زاویه مهره‌های کمر و… حین نشستن اذیت‌تان نمی‌کند. مبل راحتی نباید سلامت شما را به خطر اندازد یا پس از مدتی سبب انحراف اسکلتی بدن، کمر درد و… شود._ به جنس رویه مبل ها و اینکه پارچه، کتان، پشم و چوبی یا فلزی است دقت داشته باشید. اگر رویه، کلاف یا چارچوب اصلی مبل، تشک‌ها و پشتی‌ها قابل شست‌ وشو باشد، از دردسرهای بعد هم راحت شده‌اید._ رویه‌های کتانی با شامپوهای مبل، مبل‌های چرمی با بخار بدون مواد شوینده، در برابر نفوذ مایعات مقاوم‌ است و با کشیدن دستمالی خیس تمیز می‌شود و…_ دوخت مبل را بررسی کنید، اجزای رویه باید طوری محکم دوخته شده باشد که پس از مدتی از هم باز نشود. به استحکام کلاف و چارچوب توجه بیشتری کنید. دقت کنید فاصله و استحکام فنرها آن‌ قدر باشد که پس از مدتی به تشک یا نشیمنگاه مبل فشار نیاورده، آنها را پاره نکند یا از شکل نیندازد._ به اندازه و همتراز بودن پایه‌ها هنگام خرید توجه کنید._ مبل راحتی مناسب نباید لبه‌های تیز یا پایه‌هایی جلو آمده داشته باشد. چنین پایه‌هایی معمولا با اصابت پا به آنها هنگام رفت و آمد، بخصوص در فضاهای کوچک‌تر سبب صدمه به انگشتان پایتان می‌شود.5.0